Egy-két órás közös program, ahol egy érdeklődő csapat megismerkedhet a lentebb jellemzett játékfelfogással. A beszélgetés és helyzetgyakorlatok fókuszát a közönség igénye alakítja.
Mielőtt a D&D rajongók keresztre feszítenének előre bocsátom: nagyra tartom a legelterjedtebb szerepjátékot. Elismerem, hogy D&D-vel vagy más rendszerrel is lehet bármilyen stílusban játszani. Amire a „Non” szócskával utalok, az néhány jellemző, amiben eltérünk a fősodortól:
- A csapat fix baráti kör, rendszereket/történetvonalakat viszont lazán váltunk, ellentétben a LFG (Looking for a Group) mentalitással.
- Felváltva mesélünk kalandokat.
- Személyesen (nem online) játszunk.
- Történeteink gyakran indulunk ki filmek, sorozatok világából. Spontán rögtönzés és több hónapos előkészület egyaránt előfordul.
- Karaktereink fő motivációja nem a kincs és szint (xp) vadászat. A felfedezés/kalandozás/hírnév-növelés inkább másodlagos hajtóerők. Hőseinket specifikusabb érdek/vágy/probléma köti a kaland világához. Tipikusan nem kifosztandó kazamatákban nyomulunk.
- Történeteink leginkább nyomozós thrillerek, váltakozó arányú akció/kaland/horror/western/sci-fi beütéssel. Jól látod, hiányzik a fantasy. Egyedül a M.A.G.U.S. fantasy világát használjuk. Többnyire valamelyik természfelettivel meghintett földi korszakban játszunk.
- A játékosok elég gyakran „belemesélnek” a történetbe, és a kalandmester tolerálja, sőt bátorítja ezt. Ez olykor odáig fajul, hogy a másik történetét folytatjuk átvéve tőle a mesélői stafétát.
A játékmódunk nem jobb/rosszabb, egyszerűen csak ilyen. Hogy ettől a felfogástól lettünk barátok vagy a barátság hozta ezt a játékmódot? Valószínűleg nem vagy, hanem is. Hatnak egymásra. 30 év után kapizsgáljuk, hogyan, és én ezt igyekszem megosztani azokkal, akiket érdekel a fenti 7 pont valamelyike.