*

Egyszercsak

katarziskalauz stopposoknak

játékvezetés

Emlékezetes közös kaland gyorsan és könnyedén

  • Az Egyszercsak II. blokkja a játékvezetéssel foglalkozik.
    Az egyszerű, világfüggetlen szabályokkal olyan bonyolultnak tűnő helyzetek is könnyen kezelhetők, mint a kockázatos kutatás, a pisztolypárbaj, az autós üldözés vagy egy hosszú hadjárat. 
    A lenti összefoglaló segít, ha nincs kéznél a könyv.
  • A mechanika egy évtizeden át, sok kalanddal, élesben csiszolt csempészjárgány.
  • Az Egyszercsak megoldásai használhatók más szabályokkal elkezdett kalandokban is. Helyettesíthetik, ami bonyolult vagy amit elfelejtettünk, és részvételt serkentő elemeket is adhatnak a játékhoz.

Kocka

KONVERZIÓK

Idővel a gyakran látogatott M.A.G.U.S., Cyberpunk, Ars Magica, Call of Cthulhu világokhoz egyedi rejtekösvényeket vágtunk a barátaimmal. Ezekből lettek az Egyszercsak által nyújtott rövid konverziók. A céljuk, hogy a megszokott hangulatot megidézve gyorsan játékba lendülhessünk.

Bár a konverziók játékmechanikai leegyszerűsítések, nem az eredetiek feljavításai. A forrásrendszerek tökéletesen működnek, nincs szükségük tuningolásra. A velük, bennük született hősök és sztorik máig megdobogtatják szívünket. Ha időnk lenne, újratanulnánk a szabályaikat. Ám legtöbbször nincs. Ilyenkor az Egyszercsakkal osonunk át szunnyadó valóságaikba, és kalandjainkkal életre keltjük őket.

Konvertálva is szükség lesz a forráskönyvekre, mert a játszott világok keretei, diszciplínái, szörnyei csak ezekben találhatók meg. Így biztosan nem vonom el, inkább visszaterelem a rendszerek régi vásárlóit, esetleg még újakhoz is segítem őket. Ami elsőre szentségtörésnek tűnik, valójában éltető hódolat.

Scroll to Top